Skupina Veolia má v celosvetovom meradle vedúce postavenie v oblasti optimalizovaného riadenia zdrojov. S takmer 179 000 zamestnancami na piatich kontinentoch navrhuje a realizuje riešenia pre odvetvia energetického, vodného a odpadového hospodárstva, ktoré prispievajú k udržateľnému rozvoju miest i priemyslu. Prostredníctvom týchto troch navzájom sa dopĺňajúcich činností sa Veolia podieľa na rozširovaní prístupu k zdrojom, na zachovávaní dostupných zdrojov a na ich obnove.
Veolia Slovensko je popredný dodávateľ služieb v oblasti energetiky a vodohospodárstva. Energetická divízia – Veolia Energia – patrí medzi najväčších výrobcov a dodávateľov tepla na Slovensku. Viac ako 25 rokov sa stará o teplo domova pre viac ako 90-tisíc domácností v 25 mestách. Od roku 2018 je i významný výrobca elektrickej energie a poskytovateľ podporných služieb pre prevádzkovateľa prenosovej sústavy. V rámci skupiny zabezpečuje aj služby pre priemyselných klientov a poskytuje riešenia v oblasti energetickej efektívnosti budov a ich komplexnú správu.
Viac na www.veoliaenergia.sk
Požiadavka na systém vychádzala od vedenia spoločnosti. Požiadavkou bolo:
Z dôvodu skupinových nastavení mala skupina Veolia Energia na Slovensku výber z dvoch nadnárodných riešení a vo finále sa rozhodla pre EAM od spoločnosti INFOR, dnes Hexagon.
Rozhodnutie používať EAM odštartovalo u nás dlhý proces optimalizácie údržby a zjednocovania databázy. Spoločnosť Inseko je pre nás veľkou podporou, ich nápady a riešenia na vylepšenie posúvajú naše myšlienky ešte ďalej. EAM je vynikajúci nástroj na riadenie údržby, dokáže pokryť celý proces od samotného výkonu práce a zaznamenania času práce, či externých nákladov až po manažérske reporty a KPI, pre lepšie riadenie či už ľudí alebo financií. Spojenie EAM-u s ERP systémom nám poskytne komplexný pohľad na údržbu a na to, kde a ako efektívne sa používajú finančné prostriedky.
Z pohľadu každodenného užívateľa nástroja na riadenie údržby INFOR EAM z pozície vedúceho oddelenia môžem povedať, že v porovnaní s predošlým systémom sa zjednodušil a samozrejme aj urýchlil celý administratívny proces. Zjavná je teda úspora času, následne finančných nákladov- zdrojov údržby, zlepšením produktivity práce zamestnancov. Jednou z výhod je detailná kontrola odpracovaného času a eliminácia chýb ľudského faktora. Z pohľadu koordinácie plánovanej ( preventívnej a legislatívnej) údržby nám EAM pomohol zosúladiť harmonogramy týchto prác a následne ďalej pracovať so zistenými nedostatkami tak, aby nedochádzalo k nežiaducemu predlžovaniu nevyhovujúceho skutkového stavu. V neposlednom rade za veľký prínos považujem funkčný interface medzi EAM a finančným systémom, ktorý uživateľsky výrazne zjednoduší prácu, proces nákupu, obstarávania služieb a taktiež urýchlenie ostatných interných procesov. Spoločnosť INSEKO ako náš partner pristupovala v procese implementácie EAM-u v našej spoločnosti tak, aby zohľadňovala a zapracovala do systému mnohé často krát náročné požiadavky všetkých zainteresovaných strán.